Leverans och frakt
Dina varor skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar. Vi skickar normalt ut beställningar två gånger per vecka, det kan variera lite beroende på årstid och köptryck (t.ex. oftare under hösten).
Om en vara är slut eller om leveranstiden av någon anledning beräknas bli betydligt längre än normalt, kontaktar vi dig. Varorna skickas med posten som brev eller paket.
Fraktkostnaden är 59 kr.
Bytesrätt – 14 dagars öppet köp
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerratt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalforpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Du kan inom 14 dagar efter att du har fått din beställning ångra köpet förutsatt att varan är oanvänd. Du ansvarar själv för varan vid returen till oss och står för returportot.
Undantag för öppet köp: för ett fåtal produkter gäller inte öppet köp, exempelvis smycken som på något sätt har specialdesignats.
Personuppgifter
I samband med ditt köp sparar vi personuppgifter som namn, adress m.m. Läs mer om vilka uppgifter vi sparar och varför här.
Betalningsvillkor – Svea checkout
Vi använder oss av Svea checkout som betallösning. Med Svea Checkout finns möjligheten till direktbetalning, kortbetalning, faktura och delbetalning.
Genom att lämna information godkänner du Sveas köpvillkor som du hittar länkade där.
Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Reklamation
Enligt köpelagens §83 har du reklamationsrätt i 24 månader på alla varor. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan klaga på fel och brister på produkten om har uppstått inom 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa brister inte har uppstått som följd av misskötsel, förslitningar, felaktig användning av produkten eller annat skadeframkallande beteende.
Du skall reklamera inom rimlig tid efter att du har konstaterat bristen, 2 månader betraktas alltid som rimlig tid.
Vi återbetalar rimliga fraktomkostnader i samband med returnering av varan, om din reklamationen anses vara berättigad. Du som kund har rätt att få en ny vara skickad som ersättning för den reklamationen gäller. Detta förutsätter dock att reklamationen är berättigad.
Skicka tillbaka din vara till oss tillsammans med ev. originalförpackning och kvitto, blir reklamationen ej godkänd skickar vi tillbaka produkten i samma skick till dig, blir reklamationen godkänd kontaktar vi dig om utbyte av produkt eller återbetalning.
Observera att du kan inte reklamera smycken pga. att de nöts eller oxiderar, vilket är en fullt naturlig åldringsprocess för smycken. Om du följer skötselråden här på sidan håller sig dina smycken längre.
Övrigt
De smycken och accessoarer som är handgjorda kan skilja sig åt något vad gäller färg och form från bilden i butiken. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
Efter att du har handlat kommer du även få vårt nyhetsbrev som kommer ut ca 1-2 gånger per månad med nyheter och erbjudanden. Vill du inte ha nyhetsbrevet kan du antingen kontakta oss eller klicka på avsluta-länken i nyhetsbrevet.
Läs mer om hur vi hanterar cookies och personuppgifter här.
Detta är gemensamma köpvillkor för beccadesign.se , sotaprylar.se , mittsmycke.se